4 kroky, které vám pomůžou úspěšně začít nový rok

23.12.2021

S koncem starého a začátkem nového roku si často dáváme různá předsevzetí a nové cíle. A platí to i v podnikání. Právě toto období je totiž ideálním okamžikem k hledání cest, jak se posunout dál a zažít úspěšný nový rok.

Tyto cesty se ale můžou lišit podle toho, ve kterém oboru se pohybujete.

Proto jsme se snažili vybrat kroky, které vám pomůžou, ať už prodáváte květiny, fotografujete, nebo pracujete jako obchodní zástupce. Tady jsou naše 4 tipy pro úspěšný nový rok:

1. Ohlédněte se za minulým obdobím

Pokud chcete, aby byl nový rok opravdu úspěšný, začněte u předešlých 12 měsíců. A zhodnoťte, co se vám podařilo a co naopak nevyšlo podle vašich představ.

Ujasníte si, co vás dovedlo k úspěchům. A můžete tyto kroky zopakovat. Nebo ještě vylepšit.

Zároveň odhalíte chyby, které jste udělali. A příště se jim vyhnete.

2. Stanovte si přesné cíle

Při rekapitulaci minulého roku se zaměřte také na konkrétní čísla.

Podařilo se vám zvýšit obrat? Rozšířit svou působnost? Nebo jste naopak museli bojovat s úbytkem klientů - například kvůli koronavirové pandemii?

Ať už platí jakákoliv varianta, využijte ji při plánování cílů na příští rok.

Snažte se přitom, aby byly opravdu reálné.

Pokud byly minulý rok vaše tržby vyšší například o 10 %, nemá smysl plánovat navýšení o 200 %. Šance na podobný výsledek je minimální.

Stanovte si proto cíle, kterých zvládnete dosáhnout. A rozdělte je do dílčích etap. Můžete tak lépe sledovat, jak se vám daří plnit plán. A včas řešit případné nedostatky.

Zároveň určete konkrétní kroky, které vás k plánovaným metám dovedou.

Pamatujte přitom, že cíle musí být co nejkonkrétnější. Jen tak je později můžete správně zhodnotit.

3. Myslete na osobní život

Jedním ze "zaklínadel" posledních let je spojení work-life balance. Tedy vyvážení pracovního a osobního času.

Je to logické. Když budete myslet jen na práci, dřív nebo později vyhoříte.

A pokud máte rodinu, možná také zjistíte, že už ji vlastně neznáte. A že jste přišli o spoustu krásných chvil se svým partnerem a dětmi.

Proto je důležité najít rovnováhu.

Pomůže vám s tím nejen stanovení priorit, ale také lepší plánování času. Jak na to? Mrkněte na náš článek Nestíháte? Podívejte se, jak si plánovat čas. Najdete v něm 4 tipy, které jsme si sami v praxi ověřili.

A pokud je ve vaší práci spojení work-life balance tabu, zkuste se poohlédnout po nové kariéře. Takové, kde si můžete víc určovat svou pracovní dobu.

Podobnou příležitost najdete i v Akuně.

4. Vezměte si na pomoc techniku

Možná už moderní techniku používáte. Pokud je ale vaším nejlepším parťákem tužka a papír, zvažte změnu.

Je pravda, že například k zapamatování schůzky často pomůže právě to, že si ji zapíšete ručně. Přesto jsou i bezpečnější způsoby.

Poznamenejte si ji například do kalendáře v počítači a nastavte upomínku. Máte tak jistotu, že na schůzku 100% nezapomenete.

Navíc si takto můžete zaznamenat i další úkoly. Máte tak lepší přehled o plánované práci i o svém pracovním a volném čase. Díky tomu s ním můžete lépe hospodařit.

Nemusíte přitom využívat jen kalendář v Outlooku nebo Google aplikacích. Existuje i řada dalších programů, které vám pomohou například:

  • organizovat práci,
  • sledovat odpracovaný čas
  • nebo evidovat informace o klientech.

Navíc vás upozorní nejen na blížící se termíny jednotlivých úkolů, ale třeba i na klientovy narozeniny či svátek. Můžete tak zákazníkovi poslat přání nebo například zvýhodněnou nabídku. I když ji nevyužije, určitě ho potěší. A rád se na vás příště opět obrátí.

Spousta podobných aplikací navíc funguje on-line. Díky tomu máte potřebné informace vždy po ruce. A nehrozí, že nenajdete klientovu adresu jen proto, že jste si zapomněli zápisník.

Podělte se s námi o své tipy

Ať už využijete všechny naše tipy nebo jen část, věříme, že vám pomůžou. A že i díky nim bude váš nový rok úspěšný.

A pokud máte vlastní osvědčené tipy, neváhejte a podělte se o ně s námi v diskuzi pod článkem.